Geplaatst op
Er zijn in het huidige tijdperk verschillen soorten bedrijfssoftware voor verschillende sectoren. Zo is er ERP, DMS en CRM. Wij gaan het in dit artikel hebben over CRM-software voor de gezondheidszorg. Want CRM voor de zorgsector wordt steeds belangrijker.
Wij gaan dieper in op een paar functionaliteiten van een CRM-oplossing en de voordelen daarvan.
De functionaliteiten
Een CRM-systeem voor de zorgsector fungeert als database voor alle patiëntengegevens. Een CRM-systeem maakt het mogelijk om overzichtelijke elektronische patiëntendossiers (EPD) te hebben. Een elektronisch patiëntendossier bevat alle medische bevindingen en informatie van eerdere onderzoeken en behandelingen buiten de grenzen van een praktijk of ziekenhuis. In het dossier blijft zo alle belangrijke gezondheidsinformatie over een patiënt bewaard. Deze gegevens zijn van onschatbare waarde voor verdere behandeling. Het digitaliseren van deze informatie zorgt ervoor dat alle belangrijke gegevens te allen tijde beschikbaar zijn en binnen enkele seconden via een centrale locatie toegankelijk zijn. Het alternatief is een analoog beheer van deze informatie in verschillende dossiermappen en faciliteiten, waarbij niet altijd een efficiënte uitwisseling van gegevens over de grenzen van de eigen instelling heen kan worden gegarandeerd.
Het beheren van afspraken
Elektronisch afsprakenbeheer is een van de belangrijkste instrumenten in het administratieve beheer van klantrelaties in de zorgsector. Door de hectische dagelijkse praktijk en strakke planning kan zelfs een kleine vertraging in de ochtend leiden tot verdere, ernstige vertragingen en dus langere wachttijden voor patiënten. Centraal afsprakenbeheer zorgt ervoor dat alle medewerkers toegang hebben tot dezelfde gegevens in hetzelfde systeem. Dit betekent dat zij op elk moment telefonisch of persoonlijk informatie kunnen verstrekken en tegelijkertijd kunnen zien welke afspraken door andere medewerkers zijn geregeld. Herinneringen kunnen ook worden gemaakt met behulp van software-automatiseringen. Deze kunnen dan weer worden doorgegeven aan de patiënten. Zo kunnen medewerkers van de administratie patiënten die de volgende dag een afspraak hebben telefonisch herinneren. In tijden van beperkte wachtkamer capaciteiten maakt dit de dagelijkse praktijk veel gemakkelijker.
De keuze voor een leverancier
Het is natuurlijk van belang om voor een goede CRM-leverancier te kiezen als u op zoek bent naar een CRM-systeem. Act! CRM is systeem van Tendenz, dat al meer dan 30 jaar zich heeft kunnen bewijzen. Het systeem is geschikt voor verschillende bedrijfsgroottes.
Het is een systeem wat gemakkelijk werkt andere programma’s, ook programma’s waaar u graag mee werkt. Dat zorgt voor grote flexibiliteit, waardoor het systeem makkelijk aanpasbaar is binnen verschillende sectoren.